مشاوره رایگان

دانلود فوری کتاب صندلی داغ "راهنمای مدیر عامل استارتاپ"

  5.0 | از 1 نظر 120,000   60,000 تومان مولف:  دکتر شمس الدین یوسفیان ناشر:  ارشدان دسته بندی کتاب:  کارآفرینی و استارتاپ
اشتراک گذاری:
 دانلود فوری کتاب

ویدئوی معرفی کتاب

پادکست بخشی از کتاب

دن شاپيرو يك نويسنده، مؤسس و مديرعامل است. او در اين كتاب به بيان داستان­هايي از چندين استارتاپ مي­پردازد كه طبق راهنمايي ­هاي اين كتاب به بقاي خود ادامه داده­ اند يا از بين رفته ­اند. او از راه­ اندازي تا فروپاشي و از پيروزي تا نا اميدي مي­گويد. اين كتاب مانند راه آهن مرتفع و پرپيچ و خمي است كه براي الهام­ بخشي به قطار كارآفرينان از قله­ هاي پرداخت­هاي بيليون دلاري و موفقيّت در بازارهاي پررونق تا اعماق علائم ظاهري و ورشكستگي مي­گذرد.

 

صندلي داغ به پنج مرحله از تجربيات يك مديرعامل استارت­آپ تقسيم ­بندي شده­ است:

  • راه ­اندازي: اين مرحله توضيح مي­دهد چطور ايده خودتان را شكل دهيد، انصاف را رعايت كنيد و تا سر حد مرگ با خودتان بحث نكنيد.
  • سرمايه­ گذاري: اين مرحله كليد هايي را براي سرمايه­ گذاري مخاطره ­آميز، آنجل و سرمايه ­گذاري جمعي فراهم مي­كند، به علاوه توصيه ­هاي معيني را دربارة انتخاب روش ارائه مي­دهد.
  • رهبري: اين مرحله روشي را به منظور ايجاد يك استراتژي و فرهنگ براي تيم شما ارائه مي­دهد كه به وسيله آن مي­توانيد از روزهاي خوب و بد به سلامت گذر كنيد.
  • مديريت: اين مرحله به شما نشان مي­دهد چطور تيم خود را اداره كنيد، با آنها بحث و گفتگو كنيد و چطور كارت مديرعاملي بسازيد.
  • پايان­ كار: توضيح مي­دهد چطور با وقار، ثروت و حداقل دعوي قضايي به حيات يك شركت خاتمه دهيد.

 

چه مسائل قابل اجتنابي بيش از هر مسئله ديگري استارت­آپ­هاي نوپا را از بين مي­برد؟

  • چرا اشتباه است كه از سرمايه­ گذاران درخواستي براي معرفي داشته باشيم؟
  • چه زماني بايد كارت مدير عاملي براي خود بسازيد؟
  • آيا شما بايد تمام محصول خود را يكجا به فروش برسانيد؟

 

معرفی نویسنده کتاب:

دن شاپيرو مديرعامل گلوفورج است، استارت­آپي است كه چاپگرهاي ليزري 3D را مي­سازد، او خالق ربات ترتلز، پرفروش­ترين بازي روي تخته در تاريخ كيك استارتر است. او همچنين به عنوان مديرعامل سنجش گوگل و معاون گوگل؛ اسپارك­باي، سرويس خريد مقايسه­اي و فوتوباكت (اُنتلا سابق) كه يك سرويس تصويري موبايل محسوب مي­شود مي­باشد. دن به عنوان مربي ده ­ها استارت­آپ شناخته شده است و داراي 12 حق انحصاري ثبت اختراع ايالت متحده آمريكا مي­باشد.

 

در ادامه برخی نظرات بزرگان استارتاپ را در مورد این کتاب میخوانیم:

1- هر مديرعاملي در برنامة شاهراه 1 با استقبالي گرم و دريافت نسخه­اي از اين كتاب، خوشامدگويي مي­شود.

برادي فورست

نائب رئيس شاهراه 1

 

2- به عنوان يك مؤسس، مديرعامل و سرمايه­ گذار باسابقه، تاكنون با بسياري از چالش­هاي استارت­آپي مواجه شدم. صندلي داغ به طور الزام ­آوري همة موضوعات كليدي را كه هر بنيانگذاري در هنگام تأسيس يك شركت با آن مواجه مي­شود را در بر دارد. من با اين كتاب روش كار را ياد گرفتم؛ و فكر مي­كنم نياز است كه همة استارت­آپ­ها اين كتاب را بخوانند.

مايك مسشري

بنيانگذار و مديرعامل اسوايپ

 

3- اين كتاب چكيده ­اي از هر اشتباهي است كه من انجام داده يا بنيانگذاراني را در طول تاريخچة كاري­ ام به عنوان يك سرمايه­گذار استارت­آپ ديده ­ام كه مرتكب آن شده ­اند. اگر شما به استارت­آپ­ها فكر مي­كنيد پس اين كتاب را بخوانيد. اين كتاب باعث صرفه­جويي در پول شما خواهد شد، وقت شما را ذخيره خواهد كرد و ممكن است شركت شما را از فروپاشي مصون نگه دارد.

كريس ريبونا

رئيس منبع آزاد در گوگل و سرمايه­ گذار ايده

 

4- دن داستان­هاي فوق­العاده­ اي را تعريف مي­كند كه احساس خواهيد كرد باعث بالا رفتن اعتماد به نفس­ شما مي­شود، و همة آنها حاكي از حكمت و دانايي هستند. من مايلم قبل از اينكه به آن نيازي داشته باشم به اين سطح از آگاهي دست يابم.

آليستار كرول

بنيانگذار حل تفريحي و شريك نويسندة پرفروش­ترين كتاب راهنماي هندسه تحليلي

 

5- كتابي به طور فوق ­العاده مفيد براي هر كسي كه شركتي را تأسيس مي­كند، مي­باشد. اين كتاب پر از توصيه­ هاي كاربردي و عملي است و شامل داستان­هاي واقعي شخصي است كه مي­داند چه مي­گويد.

لورا كلين

نويسندة UX راهنماي استارت­آپ­ها

 

6- از راه ­اندازي تا پايان­ كار، دن شما را از ميان جزئيات جالبي از تولد يك استارت­آپ هدايت مي­كند. اين كتاب تركيبي از داستان­ها، توصيه ­ها و ابزارهاي هوشمندانه­اي براي بكارگيري و الزام ­آوري مي­باشد. اگر در يك استارت­آپ مشغول به كار هستيد يا فقط به آن مي­انديشيد، بايد اين كتاب را بخوانيد.

كريس دسجاردينز

شريك مؤسس پانچ تايم

 

7- با بيش از يك دهه همكاري در سرمايه­ گذاري با دن، انتظار داشتم صندلي داغ پر از توصيه ­هاي عالي باشد، و همچنین نیز بود. اين كتاب با داستانهاي واقعي جذابي طبقه­ بندي شده است كه به مديرعامل­هاي استارت­آپ براي اجتناب از اشتباهات رايج در مسيرشان براي تغيير جهان كمك مي­كند.

جف انترس

سرمايه­ گذار ايده

 

برای دریافت مشاوره رایگان در پایین ترین قسمت سایت، درخواست مشاوره خود را ثبت کنید یا در ساعت اداری با شماره 02147626900 تماس بفرمایید یا عدد 3 را به شماره 09195920590 پیامک نمایید.

نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

حسن مرادی

حسن مرادی | 11/8/2021 12:01:26 PM

جز کتاباییه که من به خوندنش علاقه دارم. مرسی

کتاب های مشابه